01.03.2015
U suradnji s udrugom Indificienter iz Vinkurana škola Fažana uključila se u program poticanja čitanja od najranije dobi. R.E.A.D. je kratica od Reading Education Assistance Dogs – program registriran pri Intermountain Therapy Animals u Sjedinjenim Američkim Državama 1999. godine. Terapijski pas/voditelj terapijskog psa te stručni tim uključeni u aktivnosti provođenja programa R.E.A.D.® su volonteri, program je isključivo osmišljen kao volonterski te se kao takav i provodi. Psi udruge Indificienter su posebno educirani psi u svrhe terapijskog čitanja, osigurani su i u redovitom veterinarskom pregledu prema svim standardima RH. Osnovna škola Fažana jednom mjesečno ugošćuje terapijskog psa u prostoru školske knjižnice gdje se okuplja skupina od 15-ak djece. Pod opuštenim okom voditeljice Goranke Rosanda Furlan, radosti zbog druženja s ovim četveronožnim ljubimcima ne manjka, ali je i želja da se psima glasno čita itekako jaka. Učenici samoinicijativno, a ukoliko to žele, dižu ruku i čitaju na glas. Ukoliko neko dijete nije sigurno u sebe ili nije spremo glasno čitati nitko ga ne osuđuje ni ne krivi, ono to ne mora, dovoljno je da je s nama u knjižnici i da sluša kako ostali čitaju. Uloga ovakve suradnje je itekako važna i višenamjenska. Naime, čitanje psima djeluje opuštajuće na korisnika. Pas pažljivo sluša, ne procjenjuje, ne kritizira niti se ruga. Pas dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom. Dijete pred psom nema straha kao pred vršnjacima. Čitanje psima je zabavno. Ciljevi ovakvog rada s djecom su : Poboljšanje čitalačkih, komunikacijskih i govornih vještina. Usađivanje ljubavi prema čitanju, širenje kulture čitanja. Promoviranje samopouzdanja i jačanje samopoštovanja. Smanjenje straha, treme i nelagode zbog čitanja ili javnih nastupa. Razvijanje radnih navika i učenja, pažnje i koncentracije, sposobnosti razumijevanja i memoriranja. Razvijanje empatije.Do sad su nas posjetili Haku – pas Akita Inu, Argo – pas mješanac i Candy – izuzetno druželjubiva i mirna stafordica, a uskoro očekujemo i Taru – maldu Akitu koja još pohađa nastavu kako bi postala dio terapeutskog tima. Rezultati rada već su uočljivi jer se djeca sve više opuštaju u glasnom izražavanju i stječu sigurnost u sebe i svoj nastup koji je u prvom susretu bio „sramežljiv“. Svaki novi susret učenicima je nova avantura, novi izazov i nova zabava, a učenici koji nisu uključeni u aktivnost redovito „kradu“ trenutak da se priključe čitateljskoj ekipi.